20 Ekim 2008 Pazartesi

bu şarkıda hüzünlenmek için; dilini bilmek gerekmiyor.


KARDEŞ TÜRKÜLER konserine gittim...
grubun eski adı Boğaziçi Gösteri Sanatları Topluluğuydu sanırım...
adı herneyse konser degerçekten harikaydı...
farklı dilden şşarkılar... coğrafyamızın renkli yapısını harmanlayıp mükemmel bir müzik hazılamışlar...
ben çok eğlendim şahsen...hele rumeli ve karadeniz ezgileri...süperdi...
bir ara dilini anlamasam da ne kadar güzel diye düşündüm bir rumeli şarkısında...
hatta aklıma Şener şen'in ''gönül yarası'' filmindeki şu sahne geldi- kürtçe bir türkü söyleniyordu...meltem cumbul dinlerken ağlamıştı,bunun üzerine şener şen :sen kürtçe biliyor musun ? diye sorunca,meltem cumbul :bu türküde ağlamak için kürtçe bilmek mi gerekiyor ?demişti ....
bu cümle benim çok hoşuma gitmiş ve aklımda kalmışı....
tam ben bunları düşünürken arkamdaki kız da yanındakine :''bu şarkıda hüzünlenmek için dilini bilmek gerekmiyor '' dedi...
demek herkes de uyandırdığı etki aynı dedim şarkının kendı kendıme...
denk gelirseniz muhakkak gidin derim...ne kadar kültür zengiliğine sahip bir ülkemiz var,bir daha görürsünüz....kavga etmektense değerlendirsek neler neler çıkacak daha kimbilir....

Hiç yorum yok: