7 Mart 2009 Cumartesi

alemin keyfi yerinde yine maşallah!



Bizim buralarda herşeye "maşallah" denir...benim mesela hiç alışkın olduğum birşey değil bu kelime ama insanlar bekler ...
mesela bir çocuga "ay ne tatlı" dediniz çocuk da tesadüf bu ya düştü falan hemen kem gözlü diye yapıştırıverirler..o yüzden maşallah diyeceksiniz...
bu sebeple her güzel şeyden sonra maşallah derler burada...
hatta bu o kadar kanıksanmış kı olmadık şeylere maşallah diyebiliyorlar...
bir keresinde burada deprem olmuştu...sokağa fırlamıştık kadının bir tanesini ellerini bır sağa bir sola sallayarak "maaaşallah böyle böyle salladı" demişti de çok gülmüştüm...aman depremin şiddetine nazar değmesin...

****

Abimin tedavim için artık hiçbir ilaç tavsiye etmemsi ve evdekilerin artık beni protesto edip hiçbir soruma cevap vermemeleri üzerine bir uzmana gitmemin artık farz olduğu kanısına vardım sabah kalkıp ilk iş doktora gittim...
bana kalsa hani "yok efendim işte insan ne kadar yorgunum yerimden kalkamıyorum ateşim var hastayım "derse o kadar hasta hisseder insan kendini dinlememli falan diye geçirtirecektim ama dün farkettim ki arkadaşlarım mado'da harıka bir dilim çikolatalı pasta yerken ben sadece bitki çayı içebildim gram canım istemedi o an anladım ki evet ben hasta-y-dım...
postunun bir tanesinde Ayşe demişti şimdi tam cümlesini hatırlayamıyorum ama şöyle birşeydi:" eğer birgün iştahımı kaybedersem ;sesini kaybetmiş sanatçı gibi hissederim kendimi"...
:)) bence de hasta olmanın sanırım en kötü yanı bu...yani iştahsız olunca hayattan aldığın zevk oranı da düşüyor bence...
***
2-3 hafta önce murathan mungan'ın kadından kentlerini okudum...gerçekten çok güzel kitaptı tavsiye ederim...böyle daldan dala atlıyor gibi görünebilirim ama orda bir cümlede de şöyle diyordu :bir insan evleneceği kişiyle aynı tadı sevmelidir...
***
herneyse...


abimin selamlarını söyleyip, şikayetlerimi-"38 derece ateş cayır cayır yanıyorum, ciğerlerim sökülecek gibi öksürüyorum...sancı...halsizlik..." sıraladıktan sonra mümkünse öldürün beni çok hastayım doktor bey dedim...
öyle bir hizmet vermiyoruz dedi...
bir dolu test yaptırdım...
bu arada kan testi için olan tüpler ne kadar estetikmiş, bir saat tahlil sonucu bekleyince dikkatinizi çekebiliyor...
neyse test sonuçlarını alınca gördük ki yok yokmuş bende MAŞALLAH...
vücudumda iltihaplanmadık hiçbir yer kalmamış...
iki poşet ilaçla eve döndüm yine maaşallah......

7 yorum:

çubuk makarna dedi ki...

geçmiş olsun.

esra dedi ki...

geçmiş olsun ya.. ben de gribim bugünlerde ama dediğin gibi kendimi dinlemiyor günlük hayatıma devam ediyorum.. gerçi sağlık elden gidince hiçbir şey kalmıyor geriye, yapmamak lazım böyle :)

tüm etipuflar çok iyi olsun ya, siz olmadan bu dünyanın kahrı çekilmez sakın unutma;)

ıhlamur-bal-limon, sana da iyi gelir mi:) çabucak iyileş inşallah.

etipuf'un paleti dedi ki...

çubuk makarna,

teşekkür ederim...

esra,
çok teşekkür ederim...
maydanoz suyu dediler içtim de hayatımda bu kadar iğrenç bişi içmemiştim ya...sanki poğaça suyu içiyormuşum gibi..nasıl oluyorsa:)
iki poşet ilaç kullanıyorum..bir de onların yan etkileriyle uğraşıyorum,bağırsak bozulması, miide bulantısı...aman maşallah diyim:)
etipuflar da iyi olsun esra'lar da iyi olsun öyleyse...

sessiz balik dedi ki...

eticim pufcum

benim de iştahım yok. ama yemem lazım. bebe için.

o kadar kötü bi durummuş ki iştahsızlık ilk kez başıma geliyo hem de hiç gelmemesi gereken zamanda...

bu arada geçmişler olsun

etipuf'un paleti dedi ki...

sessizim balığım:)
şimdi ben hadi neyse de sen biraz zorla kendini...

bak ablamda da hamileliğinilk aylarda iştahsızlık oluyordu ve herşey midesini bulandırıyordu ;ama ablam hamılelıkte tam 30 kıl aldı:)
şimdi benden bile zayıf o ayrı...
senin sürecin geçici yani...
ama çubuk kraker yiyordu ablam hep midesi bulanınca ...belki sende de işe yarar...
çok öpüyorum...iyi bak kendine...

dodo dedi ki...

maşallah maşallah :)

etipuf'un paleti dedi ki...

dodo,
aman nazar değmesin dimi?