11 Nisan 2009 Cumartesi

bana şu 10 cümleyi kurmayın,ciğerimi yiyin!

yeni tanıştığım veya tanıştırıldığım ortamlarda aldığım muhtemel tepkiler:

siz ne işle meşgulsünüz?
-resim öğretmenliğindeyim...


1. aaa resim mi ay ben de çok seviyorum, ama hiç beceremiyorum...
bu bir resimcinin en çok aldığı tepkidir.(herkes herşeyi yapamaz zaten ben de bir mühendisin yaptıklarını yapamam.çok normal...)

2.ay ben cin ali bile çizemem...(kısmet)

3.ben çok güzel tasarlarım da işte çizemiyorum size söylesemem siz çizseniz...( işte benimle sizi ayıran fark bu...ayrıca kendi tasarladıklarımı çizmeyi tercih ederim, kiralık bir beyne ihtiyacım yok)

4.ay ben de lisede çok güzel çizerdim...( hee akademıde öyle diyordu, ben de öyle sanıyordum,öyle lisede çizdiğin 10 kasım resimlerine benzemez burası)

5.bir portremi yapar mısınız?( hı hı ben de zaten onun bunun portresini çizmek için okudum onca yıl)

6.okulda sadece resim mi yapıyorsunuz?( evet ya... bizim ki işte kreşin bir üst evresi sadece boyama kitapları falan var anca boyayıp çiziyoruz işte... sanat tarıhiymiş, sanat sosyolojisiymiş, estetik tarihiymiş, mitolojıymiş vs 'miş hiç haberimiz yok..çok basit bir bölüm lisede çiziyorsun ya 10 kasım işte ondan)

7.karakalem mi yağlı boya mı pastel mi hangisini öğreniyorsunuz?( kurs değil bu şekerim hepsini paşalar gibi öğreniyorsun, sonra hangisini istersen ona yöneliyorsun)

8.benim oğlan-kız da çok güzel resim çizer.( napiim senin oğlan veya kız picasso mu yani,her resıme ilgisi olanı sarıp sarmalamamızı beklerler bır de)

9.sizin hayatınız hep çok renkli değil mi hiç sıkılmıyorsunuzdur.(ya aynen.. çünkü biz hayatı boyuyoruz..)

10.yaa giyim tarzınızdan duruşunuzdan belli resimci olduğunuz.( ya varya pijamayla otursam gene bu lafı duyuorum..ne kadar klişesiniz)
dip not:fotoğraf google'dan...

11 yorum:

cesetizleri dedi ki...

herkese oluyor bunlar..
mesela sen resim yapıyorsun bunları duyuyorsun..
sana bunları söyleyenler de yaptıkları işlerle ilgili klişe bir sürüüü cümle duyuyor.
misal öğretmensin. ben de öğretmen olmak istedim hep. / bayanlar için ideal/ bir de şimdi kpss çıkardılar di mi/ ama duruştan belli öğretmen olduğunuz/ bizim çocuğun matematiği zayıf napsak ki/ hangi dersane...


gibi gibi gibi.. başka işlerden de örnekler verirdim ama uzayacak bi sürü :)
hepimiz sıradanız yani :)

çubuk makarna dedi ki...

o zaman resim öğretmeni gördüğümüzde tepki veremicez. söylenebilcek her söz var burda :)
peki aldığın en orjinal en güzel tepki neydi

Me dedi ki...

insan bir anda kalemi kağıdı eline aldığında ortaya şaheser çıkarabileceğini düşündüğünden,ve sizin gibi yetenekli insanların bunu başa yapabildiği görüşüne sahip olduğundan veriyo bu tepkileri..yani bana göre...
en azından benim için öyle..
ama hakkaten çöp adam çizemiyorum ben yaaa:(

etipuf'un paleti dedi ki...

ceset izleri,

bellı mesleklere aynı sorular soruluyor..

doktorum dendiğinde, uzmanlık alanına bakılmaksızın "ay benim de böbreklerim ağlıyor, yok midem şöyle böyle"

makine mühendisiysen tüm aletlerin tamirini yapabılecekmiş gibi "işte bizim çamaşır makinesi bozuldu" vs..

matematik öğretmeniyse, "aa ben çok zorlanırıdım matematikte.. hiç sevmezdim..."

böyle sürer gider...



çubuk makarna,

orjınal tepki olmuyor ...sussalar bana göre en orjınal
tepkı olur:)

resim öğretmeniyle tanışınca:
" şu aralar hangi kavramla ilgileniyorsunuz, herhangı bir projnız var mı?" diye sorulabılır:))
çubuk makarnaya da bayılırım bu arada...

Me,
:)çok güldürdün beni ya:))
sana bir sır vereyim resim yetenek işi değildir, yetenek öğrenme sürecini hızlandırır sadece..çöp adam da çizebilirsin daha fazlasını da çizebilirsin;)yeter ki iste...

bizi abarttıklarından değil de işte konuşma olsun diye konuşuyorlar bence...

karadut dedi ki...

:)

güzel olmuş :)

ben de ingilizce ogretmenliginde okuyorum. "ingilizce konuşabiliyosundur o zaman sen" diyorlar :)

bu arada ben de çöp adam bile çizemem :P

cornelius dedi ki...

istediğin resmi yapabilecek kadar serbest midir bir resim öğretmeninin hayatı ?

benim sorum bu. 11.soru olarak listeyi zorlaması dileklerimle.

etipuf'un paleti dedi ki...

karadut ,
sana sorulan da fena değilmiş ama hani biz lise bitene kadar ytalnızca what is this

this is a pencıl'dan ileri gidemediğimiz için hanı acaba onlarda mı başka birşey bılmıyor diye düşünmüş olabılırler:)

sayın cornelius:)

sorduğunuz soru listeye 1 numaradan giriş yapacak cinsten doğrusu tebrikler:)

hayatı serbesttır ama hocaları bunların farkında değildir:)
kasar da kasarlar...

Scatterbrain dedi ki...

aynılarının müzik ile alakalıları bana da yöneltilmekte. hem de ortam ayırd etmeksizin. sanayide çalıştım uzun dönem, orada bile aynıydı.

etipuf'un paleti dedi ki...

scatterbrain,
müzikçilerin de hepsinin sesi güzel olur gibi bir yanılgı oluyor sanırım...

Scatterbrain dedi ki...

valla her türlü ensturmanı uğraşır, eder, çalarım bir şekilde. ama sesim çok kötüdür. o tarz yanılgılardan ziyade, "abi sen müzisyensin demi" tripleri yoğun. ayrıca bu işin okulunu da okumuyorum. okuyanlara karşı bu yanılgılar yoğundur sanırım.

şekellikk dedi ki...

çookk geç kalınmış bir yorum benimki belki ama..benim okuduğum bölüm için en saçma sorulacak ve yorumlanacak tek bir soru var..pazarlama bölümünde okuyorum dediğimde..gelen soru şu : ne pazarlıyorsunuz?? bir de pişmiş kelle gibi gülmeleri yok mu..
bu soruya en uygun cewap size ne lazımdı olsada büyüklere saygı tutuyor dilimi.. :)