5 Nisan 2009 Pazar

ne desem boş...


geçenlerde ismi lazım değil bir üniversitenin güzel sanatlar fakültesi dekanının "sanat ve insan" konulu bir konferansına katıldım...
adamın anlattıkları sanat konulu bır konferanstan çok hutbe niteliğindeydi...
ha hutbe okutulsun diyeceğim yok elbette; ama sanat ve insan diye bir başlık niye koyuyorsun?
ön taraflarada sehrin kodamanları dizilmiş ,söylenenlere gülünüyor düzeysiz espriler falan diz boyu...
kendimi orta sınıf bır mahalle kahvehanesinde gibi hissettim...
...
söyleşinin sonunda seyirci sorularına cevap verildi...

"oscar wilde'nin 'sanatçı da ahlaki felsefe yoktur;ahlaki felsefe sanatçıyı yıkıma götürür'" cümlesi hakkında ne düşünüyorsunuz diye sordum..onun hutbe nitelikli konuşmasını dinleyince merak etmemek elde değildi konuyla ilgili fikrini...


bakınız cevap şu:

"evet doğru söylemiş...şimdi ben p.a.u.l K.l.e.e ' yi çok beğeniyorum ama o hristiyan ...hristiyan diye sevmeyecekmiyim hayır seviyorum.dolayısıyla ahlaki felsefe yoktur"



YUH diyorum daha da birşey demiyorum...
bu salakları bu yerlere kadar getirenlere de söyleyecek birşey bulamıyorum...

2 yorum:

cesetizleri dedi ki...

akademisyenler zeki olsun istiyorum.

etipuf'un paleti dedi ki...

hızlı yorum:)
zekı olamıyorlarsa bilmedikleri konu hakkında konferans vermek gibi bir salaklığa düşmeseler en azından...