19 Temmuz 2009 Pazar

'Daha dün gibi' derler ya hani,Meğer herkes kurarmış böyle cümleler...

Küçük bir şehirde büyüdüyseniz şayet, ,ilkokul hatta anaokul arkadaşlarınızla bile rastlaşabiliyor selamlaşabiliyorsunuz...eskiden okulunuzun karşısındaki bakkalı, kırtasiyeyi işleten herhangi bir adam veya bir çocuk....sürekli yürüyüş yaptığınız parkın girişindeki büfeci genç ,herhangi bir dönem müdavimi oldugunuz bir mekanı kendine mesken etmiş selamınızın bile olmadığı fakat artık tanıyor gibi hissettiğiniz ömrünüzün fıguran diğer insanları, sürekli kullandığınız otobüsün diğer sürekli yolcuları, muavini...
büyük bir şehirde insanları hayatınıza, olmadı hafızanıza alırsınız sonra hayatınızdakı ortak kullanm alanları ortak karşılaşma zamanları tükenince yolunuza devam eder bir daha anımssamazsınız bile, oysa küçük bir şekilde hayatınız bir evresinde figüran olarak bile ömrünüze girebilmiş herkes hayatınızda bir yer alır ve karşılastığınız her an da anılarınızı hatırlatır size mazı yoklaması yaptırır......

İlkokul yıllarımızda okulumuzun karşısında bir dondurmacı vardı...ozamanlar yirmi beş yaşlarında bir gençti...onu gördüm bir keresinde-ara ara görürdüm de uzun zamandır karşılaşmamıştım...
saçları neredeyse bembeyazdı yanında eşi ve bir kızı vardı...
onu öyle o kadar yaşlanmış görünce öyle şaşırdım ki...benım hafızamda gencecik biriydi çünkü...sankı bir Türk filmi sahnesi gibiydi...
Hülya Koçyiğit ve Kartal Tibet, herhangi bir nedenle ayrılır ,bir sahne sonra ikiside aradan yıllar geçmiş ve saçları bembeyaz olmuş; fakat mobılyalarda olsun diğer aile fertlerinde olsun yılların geçtiğiini belirten herhangi bir belirti olmaksızın devam eder ya Türk filmleri onun gibi bir kareydi sanki...
şehir sanki aynı şehir, ben sanki aynı ben, sadece saçları beyazlamış bir dondurmacı...

5 yorum:

solar dedi ki...

yaşlandık üstadım:)
ama, sanırım, iyi bişey bu.

eti puf dedi ki...

yaşalndık pirim:) iyi midir bilmem...

Sebnem'den dedi ki...

Ben bu gün 2.tel beyazımı gördüm..Gittikçe artıyor bunlar ne???
Seneler geçiyor..Ben aynı,ev aynı,şehir aynı..Değişen tek şey artam beyazlarım..

eti puf dedi ki...

benım 5 6 tane şimdiden sen şanslısın bıle şebocuum...

Adsız dedi ki...

ups sorry delete plz [url=http://duhum.com].[/url]