29 Haziran 2010 Salı

sihirli fasulye masalını bilirmisiniz?

bir sır vereyim aşağıdaki fotoğraf tıklayınca büyüyor...




sihirli fasulye masalı vardı çolcukluğumda... hatırlıyorum...
bu sabah karşı apartmanımızdaki inşaatın görüntüleriyle çocukluk anılarıma döndüm...tahta direklerin gökyüzüne değmiş gibi hali bana bu masalı anımsattı...
haylaz çocuk ,fakir annesinin verdiği ineği satıp karşılığında aldığı beş tane sihirli fasulye için ,annesinden ceza aldığından ,kilitli olduğu odasından, bahçeye bakıyor ve gökyüzüne uzanan fasulyeleri görüyordu...

zaten başında da haylaz dendiği için masalın, bir ineğe beş tane fasulye almasını hemen kınıyordum minik çocuğa içten içe kızıyor fakat masalın sonu geldiğinde düşüncemden utanıyordum... ...çünkü fasulyeler sihirli çıkıyordu...kocamam kocaman uzayıp gökyüzüne değiyordu...çocuk fasulyeye tırmanıp devin ülkesine varıyor ,devle savaşıp kazanıyor altın yumurtlayan tavuğu alıp evinde ölene kadar annesiyle mutlu oluyordu...
çocukluğumda her fasulye tanesinde acaba sihirli olanı bu mu diye annemden gizli lojmanımızın arka bahçesine eksem de hiçbir zaman büyüdüğüne tanık olamıyordum...
büyük bedelleri vermeye cesaret edemediğim gibi bir de verene haylaz yaftası nı yapıştırdığımda bu masalı kaybetmiş bulunuyordum aslında ama o yaşlarda anlayamıyordum bunu daha...
şimdi büyüdüm...romanlardaki asi kız ben oluyorum....riske giren , büyük bedeller ödeyen hep ben...
ama masalın sonunda hüzün yumurtlayan tavuk oluyor elime geçen....
neresinde hata yapıyorum hikayenin bir bilsem....

Hiç yorum yok: