29 Ağustos 2010 Pazar

kadınbudu köfte ve geçmiş öyküler...


kusmak iyi şeydir!
Hani şu ne kadar yesen de midenin karşı çıkmayacağını düşündüğün şeyler.
Yedikçe mutlu edenler,
zararsız görünüp bir iki saat sonrasında sindirime geçince boğazının hemen altından bir türlü gidemeyenler,
Her an çıkmaya tehdit edenler...
İşte ozamanlarda diyorum, kusmak iyidir.
çok sevsen dahi fazla yediğin ne varsa çıkarıp rahatlamak .
Bundan 14 sene önce kadın budu köfteyle böyle bir ayrılığımız oldu.o kara günü hala hatırlarım.
lavaboda nöbete duruşumu.
İşte onu öyle çıkardım.
bir daha ağzıma bile almadım.
bitti!!!
incelikli öykülerim vardı , düşünmemeye söz verdiğim, uzunca bir aradan sonra , bu sabah, sabah mahmurluğyla dahi ,aklıma geldiğinde şiddetle sarsıp ağlatacak nitelikte.Kalkıp yazsam dedim çıkarsam içimdekileri.
Ama gel gör kalemi kağıda değdirince dağılıverdiler.
Yazsam halbuki çıkarsam içimdekileri, boğazımın altında değil; ama kalbimin ortasında takılı kalan ne varsa herşeyi..
kusmak iyidir.
kusuversem kağıda cümleleri, öyküleri.
Yaşarken mutlulk veren herbir kareyi.
unutuldu sanılan, aniden karşımıza çıkınca ,
yaşarken alalade olup, üzerine zaman binince acıtan her bir anı hüzmesini.
Bir zamanlar çok sevdiğim,
veya hüzünlendiğim,
güldüğüm, gülümsediğim...
Çıkarsam, nasıl ki kadınbudu köfteyi çıkardıysam hem midemden hem menümden,
anılarımı da çıkarsam hem hafızamdan hem yüreğimden.
Bir kere de çıkarıp, düşünmekten kurtulsam
Kussam.
Bir hayvan gibi geviş getirmeden tek seferde.
Anılara bir kadın budu köfte kadar değer vermeyen , pirinç yürekli insanlar için durup düşünmeyi cümleler biriktirmeyi bıraksam.
Geçmişe böyle takılmasam.
Annem ne de güzel yapar bilseniz....
çok yedim çok.
Kadınbudu köfteye bir gece nöbeti var hediye ettiğim, iç acıtan anılara pirinç yürekli insanlara kaç yağmur bahaneli gece var helal ettiğim.
Kaç uzun yıl var kadınbudu köfte yemediğim,ama bugün o sıcak kokusuy la davet eden köfteden bile bir tane yedim;
Ama içimi acıtan geçmişi düşünmeyi bir daha asla denemyeceğim.
Bu sabah anılarımı boşalttım ağzıma bir tane kadınbudu köfte attım.
Midem daha az çalkalandı!
@eski günlüğümden bir yazı.bugün paylaşasım geldi.
@fotoğraf yaz başında çektiklerimden.

2 yorum:

dersaadet dedi ki...

Anlattın ve unuttun dimi:)

etipuf dedi ki...

hayır ! bak hala esas mevzuyu anlatamamışım.
onca şey anlatmışım ama hepsi anlatsam kurtulsam manalı.
en son düşünmemeye karar vermişim:))